۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

همبستگی 4 دانشگاه کشور در حمایت از کارگران


بنا بر گزارشهای رسیده به فعالان در تبعید , دانشجویان4 دانشگاه کشور به مناسبت فرارسیدن اول ماه می , روز جهانی کارگر , بیانیه هایی را به صورت جداگانه در حمایت و اعلام همبستگی از قشر کارگر ارسال داشته اند که در زیر می خوانید
بیانیه جمعي ازدانشجویان دانشگاه های اصفهان
بار ديگر روزكارگر كه تبديل به يك روز سراسري براي همه ي ستمديدگان تاريخ شده است , در راه است . و اين درحالي است كه مردم ايران و به طور خاص قشر كارگر همواره بهاي زيستن اش را با رنج بازو و عرق جبين خود مي پرداخته است و اكنون در بدترين و بحراني ترين وضعيت معيشتي در تاريخ ايران قرار دارد.
اين درحالي است كه حكومت حاكم بر ايران در پي ماجراجويي هاي هسته اي اش تنها وتنها منفعت خويش را در نظر ميگيرد.
فشار تحريم ها به صورت مضاعف گريبان گير مردم مظلوم ايران ميشود و طرح خود ساخته ي يارانه ها چيزي جز تورم و بدبختي براي مردم نداشته است وبه طور خاص اين قشر از جامعه در گرداب فقر روز افزون قرار گرفته اند. و اين ها هم در حالي است كه حكومت حاكم بر ايران چون زالويي به جان اقتصاد و هويت و دودمان ملت ايران افتاده است و مينيمم هاي حق زندگي را از آنها گرفته است تا حتي اگر شده چند صباحي بيشتر حكومت حقير خود را حفظ كنند.
اكنون ما دانشجويان نيز همراه همرزمان مان در سراسر كشور حمايت خود را از شريفترين قشر جامعه يعني كارگران به عمل مي آ وريم و روز 1 مي را روز اتحاد براي همه مردم ايران ميدانيم دير نيست كه صبح آزادي به همت ما بر آسمان ايران بدمد.
جمعي ازدانشجویان دانشگاه های اصفهان ارديبهشت 1391
بيانيه جمعي از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي اراك
الملك يبقي مع الكفر و لا يبقي مع الظلم…
ماه ارديبهشت مثل هميشه يادآور نزديك شدن روز جهاني كارگر است, روزي كه براي كارگران هم ميهنمان بخصوص, سنبلي براي ايستادگي بر حقوقي ست كه سالهاست از دسترنج كار و عرق جبينشان به جيب ديكتاتوري رفته است.
آري در حالي كه ايران با تمامي سرمايه هاي طبيعي و معادن و ذخاير نفت و گاز, جز كشورهاي غني محسوب ميشود اما نصيب ملت ايران از اين مواهب تنها فقر و فاقه و بيكاري ست كه در اين ساليان شكاف طبقاتي را به بيشترين حد خود رسانده طوري كه مردم تحت ستممان حتي از تهيه قوت لايموت روزانه نيز محروم گشته اند و افزايش آمار فرزندان كار در اثر اين بي عدالتي ها هر وجدان بيداري را به درد مي آورد.
چپاول منابع ملي , واگذاري كارخانه ها و بنگاه هاي توليدي و به تبع آن بيكار شدن كارگران, واردات بي وريه و معاملات اقتصادي, اختلاس هاي ميلياردي و هزاران هزار نمونه از اين نوع گوياي ظلم بي حد و حصري ست كه بر ملت ايران و بخصوص كارگران زحمتكش ميهن ميرود. اما از آنجاييكه هر جا ظلم و بي عدالتي هست,مشتهايي به نشانه مقاومت و اعتراض گره شده اند, مقاومت كارگري در ايران نيز تاريخچه اي درخشان دارد كه با ايستادگي دمي از سر دادن فرياد حق طلبي باز ننشسته است.حال كه بار ديگر در آستانه 11 ارديبهشت و روز كارگر قرار داريم از تمامي هموطنان ميخواهيم در اين روز با ارج گذاردن در مقام رنج و كار كارگران در كنارشان بيايستيم و بر حقوق حقه شان پاي بفشاريم. كارگر, معلم , بازاري , دانشجو همه و همه يك پيكر واحديم و بر ماست كه براي نيل به هدف مشترك كه همانا احقاق حقوق ملت ايران است در كنار يكديگر بايستيم.
آري بني آدم اعضاي يك پيكرند …
ارديبهشت 1391 جمعي از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي اراك



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر