۱۳۹۰ آذر ۵, شنبه

دلایل برکناری آقای جمشید چالنگی از نگاه بینندگان

برکناری آقای جمشید چالنگی در آستانه ششمین سال شروع به کار برنامه تفسیر خبر و در حالی که این برنامه میلیونها بیننده را به خود جذب کرده بود و از معدود برنامه های ارزشمند صدای آمریکا محسوب می شد، موجی از شگفتی را در میان بینندگان و مخاطبان این رسانه برانگیخت.
پس از حذف ایشان از برنامه تفسیر خبر، موجی از شایعات و حدسیات در میان همگان و حتی به طور ویژه در میان روزنامه های داخل جمهوری اسلامی و نشریات حکومت ولی فقیه رواج یافت. گو این که آنها از مسوولین صدای آمریکا پاسخگوتر بودند و حتی بیشتر از روسای این رسانه می دانستند چه اتفاقی افتاده است و علت برکناری ایشان چیست.
در ادامه این ماجراها سکوت معنی دار مسوولین صدای آمریکا و سایر مجریان و دست اندرکاران این رسانه نشان داد که برکناری آقای چالنگی یک موضوع مرموز و پیچیده است که آنها نمی توانند دلایل قانع کننده ای برای بینندگان این رسانه و به ویژه مخاطبان این برنامه داشته باشند.
لیکن آنچه که از رایزنی ها و مذاکرات پشت پرده عوامل رژیم در سازمان نایاک و مقامات ولی فقیه در طی سالیان گذشته به بیرون درز کرده است، نشان می دهد پروژه تغییر جهت و تغییر رویکرد هر چه بیشتر در صدای آمریکا و تبدیل آن از یک رسانه واقع گرا به یک رسانه ملاحظه کار و خنثی در مقابل اخبار جنایات و خباثت های روزافزون حکومت ولی فقیه، با برکناری آقای چالنگی به اوج خود رسیده است و دعوت از چهره های منفور و ضد ملی برای شرکت در برنامه تفسیر خبر به عنوان میهمان خود گویای این واقعیت بود که مسوولین این رسانه در واقع نوعی خودفروختگی در مقابل طمع ورزی رسانه ای ولی فقیه و بی توجهی به خواسته های بینندگان معترض را در دستور کار قرار داده اند.
در طی این سالها که برنامه تفسیر خبر پخش می گردید، هزاران نفر از مردم مبارز و آزادیخواه ایران از میان قشرهای مختلف توسط رژیم استبدادی ولایت فقیه سرکوب و راهی زندان شدند که به جز در برنامه تفسیر خبر با اجرای آقای چالنگی، هیچ اشاره ای به وضعیت آنها در سایر برنامه ها نمی شد.
در هنگامی که جنبش خونین مردم ایران با از خودگذشتگی جوانان غیور این مرز و بوم، خیابان های شهرهای مختلف کشور را فرا گرفته بود و فریاد مرگ بر دیکتاتور فضای ایران را فرا گرفته بود، انسانیت و اصول حرفه خبرنگاری حکم می کرد مسوولین صدای آمریکا تا بیشترین حد ممکن اخبار مبارزات مردم ایران را منعکس کنند و امید برای رسیدن به دموکراسی و آزادی را در جوانان مبارز زنده نگه دارند. لیکن همگان شاهد بودند که تنها در برنامه تفسیر خبر با اجرای آقای چالنگی صحنه هایی از تصاویر ارسالی از طرف بینندگان پخش می شد و در سایر برنامه ها نوعی سکوت معنادار و یا پخش اخبار غیر مرتبط و انحرافی به چشم می خورد.
این روند در دو سال اخیر به شدت اوج گرفت و به جایی رسید که آقای چالنگی تنها و یک تنه در مقابل رژیم ولایت فقیه ایستادگی می کرد. به حدی که حذف او در دستور کار رژیم ولی فقیه و لابی های آنها و عوامل نفوذی آن در صدای آمریکا قرار گرفت و حاضر شدند حتی به قیمت فاش شدن ارتباط آنها با عوامل نفوذی شان در صدای آمریکا، این میهن پرست مبارز را از سر راه بردارند.
روند حذف این انسان آزاده با تغییر نامناسب وکاهش غیر منطقی زمان برنامه آغاز گردید و حضور ایشان در این برنامه به کمتر از دو ساعت در هفته رسید.
در نهایت علیرغم اعتراضات بینندگان و مخاطبان صدای آمریکا، این خبرنگار وارسته از ادامه کار در برنامه خودش منع شد و رسوایی بزرگی برای مسوولین صدای آمریکا و شخص رامین عسگرد در پی داشت. از طرف دیگر برکنار آقای چالنگی خوشحالی زائدالوصفی در میان رسانه های ایران از جمله روزنامه کیهان که جایگاه جنایتکاران و بازجویان سرکوبگر وزارت اطلاعات است برانگیخت.
به این ترتیب با بررسی این رویدادها می توان علل اصلی برکناری آقای چالنگی را در مخالفت و تنفر ایشان با نظام سرکوبگر و استبدادی ولی فقیه در ایران و سازش ناپذیری این مدافع انسانیت در دفاع از مبارزات مردم ایران و حس میهن پرستی این مرد بزرگ برشمرد.
رسوایی روزافزون رژیم ولی فقیه در سطح جهان، به زودی واقعیت های زیادی را برملا خواهد ساخت و چهره پلید و خیانت بار دشمنان این مرز و بوم که در رسانه های فارسی زبان نفوذ پیدا کرده اند بیش از پیش آشکار خواهد گردید. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر